fredag 12 november 2010

imorron så gäller det

i morron så är det debut för mig att springa en halvmara. jag har idag sprungit 17 km som längst utan några större problem så 4 km till borde kunna gå tycker jag.
Jag har 2 stora mål med detta:
Nr1 är givetvis att kunna genomföra det på ett värdigt sätt, det betyder ta mig runt utan att behöva krypa sista biten. Nr2 är då att klara detta på max 2 timmar och 30 minuter.
Har jag nåt upplägg då? Givetvis, tänkte springa i 6:45-7 min/km i tempo samt ta en gåvila efter var 3:e km med drickapaus på 1 minut. om detta håller hela vägen så borde det bli en sluttid på 2:20-2:30. det måste vara helt ok på en debut.
Kolhydratladdat och haft vilodagar hela veckan. endast ett löppass på 4,5 km samt simning, styrketräning samt bowling har avklarats.
Nu är jag fullt laddad och fokuserat på detta o ska bara klara detta.
återkommer imorron med en racerapport.
ni kan följa mig live på endomondo.com eller kolla via facebook, starten går 10:00.
just detta inspirerar mig mycket nu i min träning mot IM i kalmar. http://www.youtube.com/watch?v=jnqpYKx8Fvk
Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar