tisdag 19 april 2011

Äntligen vår på riktigt

Ja nu känns det som om våren kommit på riktigt för att stanna. I söndags kväll så var det premiär för att cykla racer ute igen. Jag och grannen tog en liten runda, karlskronaklassikerns 50 km. I cykelbyxor o tröja med ljumma vindar så var detta en fantastisk känsla. När jag kom hem så ville jag bara ut igen. Nåja, nu kommer det väl att finnas tid för fler o längre rundor den närmaste tiden.

I går var jag inbjuden att vara med på en inspirationskväll på xtravaganza. xtravaganza-jenny var där och berättade om sin resa. Det är så härligt att höra andra berätta om sina resor, vi har så mycket gemensamt. Man känner igen sig i så mycket hela tiden. Mycket folk var det på plats och jag fick berätta lite kort om min resa o hur mycket jag gått ner o hur jag har upplevt tiden. Återigen så tryckte jag mycket på den mentala träningen som jag tycker är så viktigt o har hjälpt mig så mycket.

Det var kul att träffa så mycket nya ansikten men också många "gamla" givetvis. Det kändes lite pirrigt i början men det släppte snabbt o jag visade några före o efter bilder. En liten tår fick jag allt i ögonvrån när jag fick stående ovationer när jag berättade att jag har gått ner 58 kg hittills. Mäktigt på alla sätt o vis.

Nåja, nu tillbaka till träningen igen.
Löpningen flyter på bra tycker jag och jag kommer nu att ta detta till nästa steg med att försöka springa lite snabbare, typ 5-min tempo i 3-5 km men också fokusera på längre pass, men då inte fokusera på längden utan på tiden. T.ex. springa 150-180 min i sträck.
Simningen kommer jag att försöka utöka igen med ett simpass på morgonen innan jobbet 1-2 ggr i veckan.
Sen kommer det ju att bli mycket rullande på hojen såklart.

Jag håller fortfarande på att leta sponsorer för att kunna få vara med i lite olika tävlingar utan att bli helt skinnad. Det är inte lätt o det är mycket som behöver falla på plats o jag behöver även delar till både cykel o annat för att kunna dra detta vidare. Målet är fortfarande att genomföra en full Ironman under detta året o då helst den i Kalmar den 6 aug.

Jag har även hittat ett par alternativa träningsformer om man inte vill springa o cykla hela tiden. mer om detta kommer i ett senare inlägg.

Ha det bäst därute, det ska iallafall jag
Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar