lördag 21 maj 2011

Lördag 21 Maj

Jaha, då är dagen här då. Lördagen den 21 Maj 2011. Dagens som jag sett fram mot så länge. Idag så sitter jag här o bara känner en tomhet. Jag har under de senaste 9 månaderna haft denna dagen i tanken på varje träningspass som jag genomfört. När det varit som jobbigast så har jag tagit fram en bild i huvudet på denna dagen, en bild på när jag korsar mållinjen, inte på nån rekordtid utan bara att jag genomfört det.
I början så tränade jag för att slå olika rekord denna dagen, men ganska snabbt så insåg jag att det är fel plats för att slå rekord, här ska man bara vara med och njuta av folkvimlet och stämningen.

Ja ja, jag siktar på att genomföra göteborgsvarvet nästa år istället. Då kanske hela min livssituation ser annorlunda ut och jag kan stå på startlinjen med en god magkänsla och springa i min egen takt och bara njuta alla 21097,5 meterna fram till mållinjen.

Jag önskar ialla fall alla som ska vara med idag ett riktigt stort LYCKA TILL!!!
njut lite från mig oxå, själv så kommer jag att springa en runda i kättilsmålaskogen eller cykla en runda runt kustbandet.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar