måndag 23 april 2012

Mycket på G just nu

Ja, just nu så är det mycket som händer runt om kring mig både direkt och indirekt.
jag ska försöka sammanfatta lite av det viktigaste.

1: jag tränar på och följer min plan inför Vättenrundan 2012. det betyder att jag hojar till o från jobbet i ur o skur, mest skurar senaste tiden. förra veckan resulterade i 124 km cykling. helt ok. Jag hoppas att jag kan ta mig iväg på en lite längre tur nu till helgen.

2: gbgvarvet o blodomloppet. nja, det går väl lite si så där med det då vaden fortfarande är kass o jag inte har sprungit ett steg på 3 veckor. På onsdag så hoppas jag att jag får ordning på den en gång för alla. jag är sjukt sugen på att löpa nu.

3: simträningen har legat lite på is under vintern kan man säga ;-)
men jag ska ta tag i detta nu o det kommer att klaffa ganska bra med mitt arbete då jag bara jobbar nätter mån-tors. cykla till simhallen i rödeby på morgonen för att simma o sen cykla hem o då förhoppningsvis kunna ta en kortare löptur på 5-8 km så är den dagens kvalitétsträning gjord.

jag har ju ett par mål inför detta året.

Vättenrundan på 10 timmar
gbgvarvet - genomföra utan tidskrav.
blodomloppet, 10 km på 50 min
sövde triathlon på 6 timmar

sen får vi väl se om det dyker upp nåt annat roligt under vägen, jag vet ju att det kommer att bli en massa cykellopp, men dom är ju mest till för träningens skull o att vi i SUB10-gruppen ska kunna köra ihop oss lite.

däremot så skulle jag vilja rekommendera denna sidan, det är en mycket god vän till mig som har den o det han inte vet om triathlon är inte värt att veta. jag ska själv testa på detta med run-walk
kolla här: ironcoach.se

over and out
Patric

1 kommentar:

  1. Du har ju bra mål, det är bara att kämpa på! Jag har också Göteborgsvarvet som första delmål för 2012.

    SvaraRadera