måndag 14 maj 2012

Vardag igen då

ja, helgen går fort när man har roligt sägs det. Nu är det måndag igen, en arbetsvecka ligger framför mig och kroppen känns lite seg efter helgen fullständiga urtömning.

Jag har precis varit ute på ett litet pass för att få igång kroppen. Planen var att ta MTB:n o dra en repa i skogen och bara njuta lite av det underbara vädret. men väl ute så växte hornen och jag tog en runda som är ganska skön med lite grusväg o ensamma asfaltsvägar. backar och rejäla vindar. jag tog 2 varv och sen vidare för att köra lite backträning extra på ett bra ställe. nerför i motvinden var segt och lite mjölksyra faktiskt, efter vändningen så bar det av uppför i medvinden. inga större problem och jag låg på 2 växlar högre än vanligt och snittade ca 5 km/h snabbare än normalt. Hem o tog en Gainomax energybar o lite vatten sen på med löparskorna. kände direkt att dom var kraftlösa så det blev bara 3 km på 24 min. höll nog 7:30 tempo hela vägen utom sista backen upp då jag var tvungen att gå.

nu lite kaffe och nötter innan det är dax att vila lite innan 12-timmars arbetspasset hägrar. Imorron fyller Wilma 11 år så jag får väl klippa gräset och städa lite oxå.

Christian Malmström är en av dom mest underbara och lugna människor jag träffat. han har ett företag som heter ironcoach och du kan hitta hans sida här: www.ironcoach.se
Han gjorde en intervju med mig som han publicerar på sin sida idag. du kan läsa den här: från 150 kg till ironman

Chrille har hjälpt och inspirerat mig mycket i min träning.
Jag läste även på hans sida om bucketlist, det är en lista på saker som man vill göra innan det är för sent
jag ska skriva en sån lista för jag har en massa saker som jag skulle vilja göra, en del är ju redan utförda och en del utförda med bravur.
Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar