måndag 16 juli 2012

ytterligare en vecka bakom sig

förra veckan var inte speciellt kul. Det började med att Jessan blev sjuk lagom till hennes semester började, trist som tusan men hon fick medicin så nu är hon i det närmaste helt frisk. Själv fick jag smärtor i magen, först så trodde jag att det var träningsvärk efter ett långpass dagen innan samt kanske nåt skit i magen efter en fest. men efter hand så började jag få riktigt ont i ryggen på bägge sidor oxå. Allt verkade vara njurar eller så. Efter ytterligare en dag så började jag att pissa blod oxå. Vätskade på mig ordentligt o tog lite extra salt då o då. Det var lite kämpigt att jobba nätter då jag knappt kunde sitta o andas på samma gång, än mindre springa ut o in i en taxibil hela nätterna igenom. Framåt onsdagen så kändes det mycket bättre och urinen så helt normalt gul ut igen, så jag snörade på mig skorna o gav mig iväg på en 5k runda, gick snabbare o lättare än nån gång innan o persade med 1:16 på denna rundan.
Kroppen verkade bara vilja ha ett par dar med extra vila.

Denna veckan så har jag planerat in lite mer kvalitet i mina pass. det kommer att bli många brickpass, för planen nu är att åka till malmö o genomföra en Triathlontävling på olympisk distans. Simningen på 1500 m kan väl kanske bli det som jag får det jobbigast med, men det är bara att träna på o ligga i, man får ju inte nåt gratis direkt. En annan sak som hade varit bra hade varit att tappa 10 kg i vikt just nu. oxå lättare sagt än gjort.

Nåväl, ett test kommer att ske idag. 40 km cykel följt av 10 km löp.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar