söndag 20 januari 2013

20% av 100-dagarsutmaningen avklarad

Japp, söndag kväll och jag har precis ätit en smoothie på 3 msk kvarg, 2 msk keso, ½ dl grädde, 2 dl frysta blåbär & hallon samt lite vaniljfrön. gott o mättande.

just det, 20% avklarat var det ju

Jo, idag så har det gått 20 dagar av min 100-dagarsutmaning och jag mår bättre än någonsin.
20 dagar utan alkohol, läsk, kakor, godis eller socker.
Går på en hyfsat strikt LCHF-diet just nu och mår bra. har haft några dagar med huvudvärk, yrsel och trötthet, men det har gått över och jag har mer energi än tidigare. det kan ju ha med jobbet o ljuset att göra förstås, men jag tror att den största bidragande faktorn är energin jag får i mig ihop med träning o sömn.

Träningen då? ja, denna veckan har det inte blivit nån löpning, mycket snö, kallt och en feghet från mig för att skada mig har gjort att jag har gått totalt 36 km promenader, tränat "core the pilates way" 3 ggr. varje pass är ca 30 min totalt, sen har jag kört 2 yogapass på vardera 45 min sist men inte minst - 75 min skridskoåkning. Saknar dock cykling, skidåkning o löpningen. Jag har nu packat min väska med löpsaker så att jag kan ta en tur på min rast imorron.

Maten går bra, jag är sällan hungrig och har inte tröttnat helt på ägg än.
Jag brukar börja morgonen med en stoooor kopp kaffe med grädde i, från imorron så ska jag även ta en tsk kokosfett i, sen har jag omelett eller en keso/kvarg/grädde/bär blandning att dra img på första rasten. till eftermiddagen så brukar det bli lite skinka o sallad. sen blir det oftast nåt kött med grönsaker o sallad till middag, sen tar jag bara nåt lite lättare på kvällen som typ ett kokt ägg med majonäs eller ett par skinkbitar o lite brieost.

Vågen visar ca -6 kg än så länge, vägdag imorron igen.

Kommer att bli lite trist framöver för dom andra i min omgivning med en massa kalas för folk som fyller "jämnt" även jag fyller ju snart år, 45 blir det denna gången. Jag kommer inte att dricka nåt eller äta nåt som inte passar min plan. Men det bästa för dom andra är så klart att dom har ju en chaufför :-)

Håller på med en massa nya "datagrejer" på min fritid(!)
Nya appar som jag testar samt en del olika bloggar o liknande.

vill du följa min blogg i din androidmobil så kan du ladda ner den via denna länken: tryck här

Patric

1 kommentar: