söndag 17 mars 2013

Livet är skört - ta vara på det

Den senaste veckan så har jag blivit påmind om hur skört livet är och hur många som får uppleva sorg alldeles för tidigt och helt i onödan ibland känns det som.

Visst, Jessan och jag förlorade vårt första barn och den sorgen är både oläkbar och ofattbar. Men under veckan som gått så var vi på cykelträff och där var representanter från barncancerfonden och visade och förklarade hur dom jobbar med insamling och vad vi kan hjälpa till med.
SUB-Karlskrona är "vårt" cykellag i vättern 2013 och en stor sak är att vi samlar in pengar till ride of hope och barncancerfonden. Exakt hur det går till tänker jag inte ge mig in i o försöka förklara utan ber dig att kolla på länkarna längst ner i inlägget.

En önskan jag har just nu är att komma med i Team Rynkeby Karlskrona för att kunna hjälpa till att samla in pengar till barncancerfonden. Dock så kan jag inte göra detta själv om jag skulle bli antagen, jag skulle behöva ca 20000:- i ett startbidrag för cykel, kläder o liknande för att kunna vara med på detta. Team Rynkeby jobbar under hela året med insamlingar o liknande till barncancerfonden och höjdpunkten är en samlad tropp som cyklar till Paris, ja det är sant, vi cyklar till Paris för välgörenhet. Jag har en stark önskan om att få vara med i detta och söker nu sponsorer till denna satsning.
Vet du nån eller kanske du själv har ett företag som skulle vilja ställa upp och sponsra mig med detta så hör av dig till mig så snart som möjligt. Detta ger ju bra reklam till dig då jag kommer att visa upp o prata mycket om detta. Jag är ju en ganska medial person just nu och mer kommer det att bli, mer om detta senare i detta inlägg samt i ett par följande.

Det har varit mycket just nu, även en nära vän förlorade sin närstående i cancer i veckan och det är grymt hur många som blir drabbade, ingen ska behöva uppleva detta tycker jag och därför så känner jag att detta är en välgörenhet som jag verkligen vill hjälpa till med i ett helt osjäviskt intresse.

Min 11-åriga dotter sa idag att hon önskar att cancer får cancer o dör så att alla slipper detta

Nu till lite goda och glada nyheter:

1: löpträningen inför GBGvarvet flyter på och igår så sprang jag 10 km i ett helt ok tempo, jag var inte helt slut så att jag ville kräkas denna gången, men jag hade inte pallat springa 1 km till. Så på det hela taget ett bra pass. Mitt stora problem är ju att jag vill för mycket och inte lär mig att lyssna på mina signaler. I måndags så sprang jag 6 km på lunchen och då pressade jag mig så pass att jag kräktes 2 ggr under rundan och pulsen låg största delen på 110% av maxpuls, inte bra. Igår så låg jag på ca 85-90% av maxpuls.
Det är bra att ha en coach som talar om för en vad man ska o inte ska göra.

2: Jag var med i en tävling i veckan. Vinsten var att få cykla vätternrundan med Fredrik Sträng. Han har en SUB9-grupp. Hoppsan sa, jag vann en plats och detta betyder att jag ska persa med 4 timmar och 15 min från förra året. Det som känns som mest positivt när det gäller detta är att jag har en bra erfarenhet från förra året då jag i stort sett cyklade helt själv i 6 plus o ösregn hela natten. Det kan väl knappas bli värre. Sen har jag en lite bättre hoj i år samt att jag kommer att får en bättre grundträning bara den sabla snön o halkan försvinner.
Snacka om utmaning

3: Jag missade anmälan till vasaloppet med ca 4 min idag innan den var fullbokad, tråkigt då detta var en sak som jag verkligen vill göra under 2014. Men som en klok gumma sa till mig på FB idag, det finns öppet spår att åka. tål att tänkas på, men inte för länge dock.

4: Tävlingsprogrammet börjar ta form och jag kommer att uppdatera lista under kvällen med dom planerade tävlingarna.

Nu hoppas jag bara att värmen kommer och att man får vara skadefri. Har en liten känning i vaden, samma som förra året vid denna tiden. Nu tar jag tag i detta direkt och har en sambo som är helt underbar på att massera o trycka.

Om du undrar över något så hör gärna av dig så ska jag svara, mail, sms eller PM funkar bra. du hittar mig på twitter, facebook samt google+

här kommer länkarna

barncancerfonden

ride of hope

Team rynkeby

Patric



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar